Każda szanująca się fanka mody musi posiadać wiedzę w tym temacie. :-)
Tak więc kolekcja jest to cała grupa ubrań zaprojektowana i stworzona z okazji nadchodzącego sezonu. Sezony jak wiadomo mamy dwa w ciągu roku - sezon wiosna/lato, czyli po francusku printemps/été oraz sezon jesień/zima, czyli automne/hiver.
Kolekcja ubrań odpowiada ustalonym trendom (w wielu przypadkach już na rok wstecz!) i jest sygnowana konkretną marką.
Kolekcja jest pojęciem nadrzędnym w stosunku do pojęcia linii odzieżowej.
Linia odzieżowa natomiast jest wypuszczana w ramach konkretnej kolekcji i stanowi serię podobnych produktów, przeznaczonych np. dla konkretnego odbiorcy bądź do określonych celów. Projektant może stworzyć w związku z tym np. linię dziecięcą, linię dla kobiet w ciąży lub linię sportową.
Zdecydowana większość marek odzieżowych posiada przynajmniej 2-3 linie. Dotyczy to w dużej mierze popularnych "sieciówek", np. H&M. Jest to zabieg bardzo opłacalny ekonomicznie, ponieważ produkt ma szansę dotrzeć do bardzo szerokiej grupy odbiorców.
W modowym światku istnieje także pojęcie prekolekcji. Ma ona formę mniejszej kolekcji i jest zwiastunem tej, która zostanie zaprezentowana na tygodniach mody. Prekolekcje są jednak praktykowane tylko przez nieliczne domy mody.
Tak więc kolekcja jest to cała grupa ubrań zaprojektowana i stworzona z okazji nadchodzącego sezonu. Sezony jak wiadomo mamy dwa w ciągu roku - sezon wiosna/lato, czyli po francusku printemps/été oraz sezon jesień/zima, czyli automne/hiver.
Kolekcja ubrań odpowiada ustalonym trendom (w wielu przypadkach już na rok wstecz!) i jest sygnowana konkretną marką.
Kolekcja jest pojęciem nadrzędnym w stosunku do pojęcia linii odzieżowej.
Linia odzieżowa natomiast jest wypuszczana w ramach konkretnej kolekcji i stanowi serię podobnych produktów, przeznaczonych np. dla konkretnego odbiorcy bądź do określonych celów. Projektant może stworzyć w związku z tym np. linię dziecięcą, linię dla kobiet w ciąży lub linię sportową.
Zdecydowana większość marek odzieżowych posiada przynajmniej 2-3 linie. Dotyczy to w dużej mierze popularnych "sieciówek", np. H&M. Jest to zabieg bardzo opłacalny ekonomicznie, ponieważ produkt ma szansę dotrzeć do bardzo szerokiej grupy odbiorców.
W modowym światku istnieje także pojęcie prekolekcji. Ma ona formę mniejszej kolekcji i jest zwiastunem tej, która zostanie zaprezentowana na tygodniach mody. Prekolekcje są jednak praktykowane tylko przez nieliczne domy mody.
Kolekcja sportowa H&M |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz